!!! Támogassa a Térszínházat adója 1%-ával !!!
A kedvezményezett neve: TÉRSZÍNHÁZ EGYESÜLET
A kedvezményezett adószáma: 19637396-2-42
részletek
  • Weöres Sándor: A holdbeli csónakos

    Vitéz László a kiszolgált katona és felesége, Markotányos Rózsi történelmünk viharait idézve a mítikus őshazába vezetik a nézőt, hogy az ifjúság nagy kalandjáról, a szerelmesek bujdosásáról, hányattatásáról és egymásra találásáról meséljenek.

  • "Engedj sírnom..."

    Barokk kamarazene historikus hangszereken és a régi magyar irodalom legszebb versei

  • Páskándi Géza:     A vigéc
  • Szophoklész: Antigoné

    Szophoklész: Antigoné (Tragédia) - "Kreón: Holtan se méltó szeretetre gyűlölőnk. Antigoné: Az én vezérem szeretet, nem gyűlölet. Kreón: Vezéreljen az Alvilágba: ott szeress!"

  • Moliére: Tartuffe

    Az érzések kuszasága és a szeretetnek álcázott önzés a társas színlelés förtelmes színterévé teszi Orgon otthonát. Ezt használja ki Tartuffe, az álszent. A szétzüllött család esélyteken a profi szélhámossal szemben.

  • Bornemisza Péter: Magyar Elektra

    „Bornemisza Péter az ő víg kedvében…” A víg nem csupán azt jelenti, hogy mulatságos, jókedvű, derűs, hanem azt is, hogy vigasztaló. A vigasztalást a reformáció kezdetének ötszázadik évében a hitünket szolgáló reformátoroktól kapjuk. Ezért tűztük műsorra a Magyar Elektrát.

Bravó. Nagyszerű volt. (T.J.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Nekem is nagyon tetszett, a fiatal zenészek (szegények maszkban), az énekesek remekeltek. A karmester volt a fő attrakció. ilyet még nem láttam. GRATULA MINDENKINEK! (SZ. P.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Világszínpadra méltó előadás. köszönöm, hogy vannak ilyen emberek, akik ilyen körülmények között is tudnak nagyot tenni. mind, akik létrehozták ezt az előadást, leginkább méltóak a legnagyobb köszönetre. (H. T.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Pazar előadás! Köszönet létrehozóinak! (P. P. CS.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Egy lélekemelő előadás! Még két este! (M. O.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Gratulálok, nagyszerű előadás volt! Az énekesek csodálatosak voltak, a zenészek munkáját megkoronázták. A színészeket nehezebben hallottam, de mélysége átjött az előadáson. A karmesterről nem volt szó, hogy önálló produkciót mutat be, még sosem kötött le ennyire egy karmester. köszönöm a szép előadást. (SZ. P.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Lélekemelő előadás volt! Nagyon szépen köszönöm! (K. ZS.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Köszönöm! (M. A.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Kedves Hunor, megnéztem A kereszt alatt online előadásokat. A technikai időbeni csúszás miatt arra is jutott időm, hogy egy rövid előzetesben lássalak Téged, amint ott ülsz a rendezői széken, és figyeled a színpadi játékot. Én azonban se rendező, se színész, se díszlet nem vagyok, mert én vagyok a Néző, aki azért megyek színházba – még ha az online is –, hogy lássak, halljak, asszociáljak, sőt kifejezetten azzal a hátsó igénnyel, hogy tessék szíves lenni engem elvarázsolni. És mit látok? A statikus térben négy oszlopon négy mozdulatlan evangelista, merthogy a tér rafináltan egyszerű ugyan, de mindjárt megadja azt a szakrális keretet, ahová beléphetek.

A színen két színész: a narratív szöveget és a Miasszonyunk siralmát mondó, és egy zenekar. Valamennyien állnak. Nem szokott egy zenekar állni, nocsak, ez mindjárt érdeklődést kelt bennem. És valóban, ahogy felcsendül Pergolesi zenei hangja, ahogy kisvártatva felhangzanak az emberi hangok is – megmozdul az egész tér. Máskor is természetes, hogy a zenészek karja mozog, ahogy az instrumentumaikon játszanak. De ezek a karok most táncoltak! Lenyűgözött a karnagy hölgy, olykor a szememet sem tudtam róla levenni, ahogy dinamikus és rendkívül kifejező karmozdulataival már-már a megjelenített zenei eseménytől időben nem is olyan távoli pünkösdi spirituális Szél áramlását és szabadságát idézte meg. Minden pillanatról-pillanatra – mintegy örök – változásban táncolt a színpadodon. Éneklés közben még a kontratenor keze is finoman lendült.

Én, a Néző pedig egyszerre szárnyaltam a zenei hangok és az emberi szó, a fenséges magyar szavak egymásra találásában. Együtt voltunk végtelenül magányosak, és ebben a felismert magányban embertestvérek.

Nem tudom, kinek volt az ötlete, hogy Pergolesi Stabat Mater-ét szcenírozza az 1506-os Winkler-kódex Jézus passiójára figyelmeztető Mária-siralommal. Briliáns ötlet és kitűnően sikerült a megvalósítása.

A petőfisándornyi évet élt Pergolesitől nem idegen az ilyen elképzelés, mert ha jól tudom, nem mindig ragaszkodott ahhoz, hogy a zeneműve megszakítás nélkül hangozzék el. (Nem átallott pl. buffo-jelenetet is beilleszteni egy nápolyi operájába.)

A legegyszerűbb eszközökkel, fegyelmezetten végigvitt rafinált mágia volt ez a javából Rendező Úr.

Gyönyörű orgánumú, magyarul ritka szépen beszélő színészeid vannak.

A zeneigazgatód sem akárki, üdvözletem Magornak!

Sokszor elkeserítőek a mai ifjak. Jól esett látni a színpadodon a tehetséges és szép fiatalokat. Rá is szóltam magamra, amikor elhagytam a nézői széket: „nincs általánosítás, mert mindig van az a három…” (ez a „három” az én szóhasználatomban azt jelenti, hogy kevés).

Lehet ugyan, hogy „kevés”, de éppen ez a kevés számít, ez a minőség.

Csak gratulálhatok valamennyi alkotó közreműködőnek. Végső soron, amit láttam film (videó) volt, és mint ilyen: műalkotás is, amiben az operatőri teljesítmény és minden technikai résztvevő egyenrangúan nagyszerű.

Hunor, nem lehet ezzel a műalkotással valahová beneveznetek? Akárhová, akármilyen műfajban is lehet felterjeszteni a műveteket, én máris odaadtam a fődíjat.

Megjegyzem: a dolgok persze jobban összefüggenek, mint azt képzelnénk. Itt van pl. ez az 1506-os Winkler-kódex, melynek szöveganyagát hőgyészi Döbrentei Gábor rendezte sajtó alá 1846-ban (de csak vagy 40 év múlva adták ki). Döbrentei Gábor pedig kapcsolatban állt egy Moldvát is megjárt és ott magyar-csángó dalokat feljegyző folklorista katolikus erdélyi pappal. (Idevágó kiadvány: Döbrentei Gábor kérdései s Petrás Incze feleletei a' moldovai magyarok felől; Egyetemi Ny., Buda, 1842.)

Nem tudtam, hogy ez a többszörösen is kántor-leszármazott Petrás Incze János katolikus pap – felmenője-e Petrás Máriának, a csángó énekes-kerámikus művésznek, Kornél feleségének. Ismerjük őt mindketten. Mindenesetre Döbrentei Kornélnak felmenője az egykori Döbrentei Gábor.

Nem szoktam azon csodálkozni, ha némely lelkek az időben – valamilyen kozmikus törvényszerűség folytán – az Időben összekerülnek. Ölellek Benneteket: egy régi barát, Clarissza.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Hunor! Nagyszerű volt, ragyogó előadás, zseniális karnagy. Végre valaki csak zenét alkot! Holnap hívlak. Kösz. (K. GY. L.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Kedves Gyöngyvér, Hunor és kiváló zenészünk, személyesen még nem ismert Magor!

Legelőször is köszönöm a meghívást. És gratulálok az előadáshoz. Zeneileg nagyon kedvemre való volt. Hunor barátom, csodálatos rendező vagy. A múltkor elkezdtem nézni a Bánk Bán operát. Kivitték színpadról, szabadtérre. Minek? Nem tudtak a szabadtérrel semmit csinálni. Olyan zsúfolt térben játszattak királyi palota jelenetet, ami legfeljebb egy balkáni bojár háza lehetne. Hogy a hang se volt tiszta, az csak púp volt a hátukon. Diák koromban, akkori technikával sokkal jobb Borisz Godunovot csináltak, nem is beszélve az akkori Rigolettóról, Titó Gobbival. Ki is kapcsoltam. Te meg, ebben a kis teretekben egy egész kórusnak olyan szabad térben létező széles képet tudtál odavarázsolni, hogy rájöttem, nem az én készülékem hibás, hanem a rendező úr csinált egy csonka-bonka Bánkot. Élvezet volt nézni is. Pedig ezt csak egy monitoron, maillel láttam, azt meg egy modern hajlított nagy képernyőn keresztül.

Hunor nagy rendező vagy. Nem azért mondom, mert barátok vagyunk, hanem a gépek mutatták meg a különbséget.

És a szöveg, amit színpad-képessé tettél! Élvezet volt hallgatni!

Gratulálok. Áldott ünnepeket. Megérdemlitek. Szeretettel, L-t.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Gratulálok! Emelkedett szépségű és ünnepélyességű. Megrendítő. Köszönöm és további sok sikert és jó egészséget. (S. F.)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Bucz Hunor Rendező Úrnak, kedves Barátunknak

Kedves Hunor!

Nagyon-nagyon szép volt a húsvéti produkció, igaz örömet és megtisztulást szerzett. Briliáns ötlet volt a két remekművet összepárosítani, és a megvalósítás is kiválóan sikerült. Mindnyájatoknak gratulálok és köszönöm! 

Szeretettel ölel: K. és P.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Kedves Bucz Hunor! Nagyon szép volt A kereszt alatt. Különösen a zene. Ki vezényelt? Szerepelt a Fiad is? Üdvözlettel: M. G.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Aki indíttatást érez az előttünk álló Ünnep alapgondolatának megértéséhez, szívből ajánlom a lent megjelent előadást. Mély gondolatokat közvetít anya és fia kapcsolatáról, a „Szenvedéstörténetben” felszabaduló pusztán egyszerű anyai érzelmek kifejezéséről, a hit, bizalom és szeretet törékeny összefüggéseiről! szépen összedolgozott alkotás a zene és próza együttes alkalmazásával egy, az emberiség egy részének az életben mérföldkőként megjelenő „Jelenség” megismertetésére, átéreztetésére. A mai éjszaka Krisztus legutolsó éjszakája! Kísérjétek Ti is el az elfogatásáig az alábbi előadás meghallgatásával. Oly sokszor idézett mondata ezen az éjszakán, mely egy pillanatara láttatni engedi emberi „félelmét”: „vedd el tőlem Uram ezt a keserű kelyhet, de legyen nekem a Te akaratod szerint!”

És mint Isten, képes volt véghez vinni az Atya akaratát. Mi halandó kis búzaszemek, mustármagok az élet nagy örvényében talán hitben erősödhetünk a mai estén annyit, hogy tudjuk saját életünkben is mondani.... „de legyen meg a Te akaratod szerint!”

Ezt bizony kevesen tudjuk megtenni. Az idei Húsvét alkalmával az én lelkem megtanulandó gondolata a fenti. A tiéd melyik?

Legyen Áldott Mindannyiunk Húsvétja az élő, Feltámadt Krisztus befogadásával szívünkben! (K-G. H)

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺